Fullt upp hela helgen

Nu har vi hunnit med mycket när det varit lång helgen. Hästarna har fått en ny hage att gå i, så nu hinner det växa upp nytt gräs i den andra hagen. Sen har Morgan och Jonas skottat ut allt hö och halm i stallet som getterna varit i. Alla getterna har fått killingar nu, allt som allt vart det 3 flickor och 4 pojkar. Bara hoppas på att alla blir sålda. Sen har vi klippt klövarna på alla vuxna getter. De var ju rätt spännande. Morgan fick stå gränsle över dom och hålla fast i horna medans jag lyfte upp klövarna och klippte. Alla getterna var livrädda, Gretas klövar som var värst tog mycke längre tid och då passade Sverker på att äta mitt i allt. Lika bra att passa på när hon satt fast mellan mig och Morgan. När det var Willmers tur fick Jonas komma in och hjälpa till att ta honom. Men Willmer var snabb, han finta Jonas sprang förbi Morgan men hann inte förbi mig så han vände mot Morgan igen och då tog jag min chans att få tag i ena hornet på honom när han sprang på foderbordet. Han sprang runt mig innan Morgan fick tag på andra hornet och kunde stoppa upp honom. Sen var det bara att klippa klövarna. Det är bra att det är så rejäla horn att hålla i.



På lördag kom det ekshäringar på besök, de var nog sista lasset där uppifrån som inte träffat Melwin. Först skulle alla killingar inspekteras, grannen var här med en vänninna också och kollade med sina barn. De är bra träning för killingarna så de blir lite tama. Sen var de loppis i Bondestad. Och där serverades det våfflor. Så vi tog en sväng dit upp när det slutat regna på söndan. Där hittade Morgan ett spel som han ville ha "Lika par leka bäst" Det går ut på att se hur väl man känner sin sambo. Det verkade roligt i alla fall. Sen kom Mamma och Dan på söndag eftermiddag. De hade vart i Blekinge hela helgen och skulle stanna till här över natten. Mamma hade med sig sängkläder som hon sytt till spjälsängen och barnvagnen. Grått med får på, jätte sött. Och mina "skafferi värmare" Hon hade sytt två små örngott som jag kunnde lägga fetvadd i som jag sen lägger i BHn så jag inte får mjölkstockning, som jag nästan redan fått två gånger.



"Skafferi värmare"



Sängläder



Mormor ovh Melwin


Kommentarer
Postat av: Ida Klausner

Tack för en trevlig eftermiddag! :) Vad fina sängkläderna var med fåren.. Glömde titta på dem i verkligheten ;) Fin bild på din mamma med Melwin också :) kramar

2010-05-17 @ 21:44:12
URL: http://idaklausner.bloggspace.se
Postat av: Anonym

Vilken go blick Melwin har. Får försöka ses snart igen när ni har tid och ork! Kram jessica

2010-05-18 @ 20:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0