Fem Afrikaner + några till =)

Jag har ju fem stycken afrikanska dvärggetter hemma på gården. Ella, Stella och Sonja är från Skansen. Greta och Willmer var jag mot Göteborgs hållet och hämta i vintras. Greta skulle då vara dräktig och få killingar när som helst men de har ju inte kommit något. Hoppet försvann för mig och jag väntade med iver på att de andra tre skulle bli dräktiga och få killingar i maj. Men nu har de hänt något fantastiskt! Greta har fyllt på juvret. Så då är de inte långt kvar innan hon ska ha.
Idag smög jag på Sonja och Ella bakifrån och märkte då med att de har fått ett litet juver! Gud va roligt. De måste ha blivit dräktiga mycket snabbt efter att jag hämtade Willmer. Tänk när jag kommer ut en morgon och så ligger dom små liven där i halmen.



Stella, Ella och Sonja



Greta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0