Loppis och Auktion

Idag har vi varit på auktion i Lidsbron. Där fanns det mycket fina saker. Jag fick syn på en pigtittare som jag var bara tvunden att ha. Och massa linnehanddukar och bordsdukar. Tanterna var som galna när de bjöd på dukarna. Men vi lyckades få med oss några bordsdukar och handdukar hem OCH pigtittaren =) Även om det spöregnade så har det varit en bra dag
På torsdag var jag upp till Ekshärad för att hämta lite grejer som blivit undanlagt till mig på en Loppis. Loppisen som jag åkte till var hos min farfar, hans sambo Vivan har Loppis varje sommar. När jag var där var jag bara tvungen att gå och kolla i uthusen efter gammla saker och fann litte smått och gott. Oc så var jag ju hos pappa och letade lita bland all bröte och fann en ask som jag blev kär i, det visade sig att farmor ägde den så då fick jag ta kort på den och skicka till henne och fråga. Hon blev jätte glad att jag ville ha den då den tillhört hennes mamma.
Jag var även på en närliggande Loppis i börjag på veckan, tog med mig grannen och åkte dit en regnig dag.



Detta fann jag i i uthusen hos Vivan och farfar.



Denna komme rfrån min farfars far. Jag fann hans namn under den också



Per Nyman



Denna fann jag på utedasset, lita häftigt att den är från -46. Den har ju gått sönder med åren men jag fick med en ram som jag ska sätta den i.



Denna tillhörde Kajsa, min farmors mor.



Mandelkvarn och potatisstamp fann jag på en Loppis nära oss.


Kommentarer
Postat av: Ida Klausner

Vad mycket fint du fått tag på Nathalie! :) Snart är sommarjobbet slut för min del, så då kommer jag och hälsar på.. Kramar :)

2010-08-05 @ 20:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0